Konijnenvaccinatie-spreekuur

Het is weer lente, het seizoen met de stekende insecten komt er weer aan.

Deze insecten kunnen myxomatose (dodelijke konijnenziekte) overbrengen. Daarnaast breekt het seizoen van de Virale Hemorrhagische diarree (bloederige diarree, zie website) ook weer aan. Om de konijnen hier tegen te beschermen moeten ze in het voorjaar ingeënt worden. Zoals de meeste konijneneigenaren inmiddels al weten is de vaccinatie van het konijn veranderd van 2 keer per jaar naar 1 keer per jaar. In verband met de houdbaarheid van de entvloeistof hielden wij in het verleden altijd konijnen-ent-middagen. Maar ondanks dat de houdbaarheid van de nieuwe entvloeistof (Nobivac Myxo-RHD) geen beperkingen meer geeft, willen wij toch weer de gezellige entmiddagen organiseren.

Data voor de konijnen entmiddagen in 2016 worden binnenkort bekendgemaakt.

Wat doen we tijdens dit vaccinatie consult:

• Kijken we uw konijn na van neus tot staart
  • Controleren we het gebit
  • Kijken we de oren na
  • Als het nodig is, knippen we de nagels
  • Bespreken wij de voeding van uw konijn

Wilt u gebruik maken van deze actie wilt u zich dan aanmelden bij onze assistentes, dan kunnen zij ervoor zorgen dat er voldoende entstof aanwezig is.

Wanneer u niet in de gelegenheid bent om van deze data gebruik te maken, dan kunt u natuurlijk ook voor een ander moment een afspraak maken. 074-2770010

Voor meer informatie over deze konijnenziekten zie: http://www.dierenkliniekslangenbeek.nl/vaccineren

dotted